Hollister Incorporated, aktuellt uttalande relaterat till COVID-19 & Leveranser Läs mer

Var snäll mot dig själv

Guiden till att förbli utvilad, inspirerad och optimistisk.

 

Skriv upp hur du känner dig idag.

Genom att låta känslorna komma kan de också försvinna
Som sjuksköterska på frontlinjen måste du hantera svåra frågor, ge meningsfulla svar och lindra besvären för människor som lider. Medan du är upptagen av att vara expert för patienterna kan det vara svårt att vara närvarande och engagerad i sitt eget liv.

Det första steget är att behandla dig själv lika ömsint och förstående som du gör med patienterna. Utmana dig att använda ett anteckningsblock (eller appen Anteckningar i telefonen) för att skriva ner hur och vad du känner. Vi tror att du kommer att märka att det både är energigivande och avlastande att betrakta huvudets tankar och få NED dem på papper.

Du är van vid att kolla hur patienterna mår, nu ska du kolla upp dig själv.

Checklista för självkontroll

I slutet av varje arbetsdag eller arbetsvecka, tänk efter hur du skulle avsluta följande tankar
Jag firar…
Jag hoppas…
Jag accepterar…
Jag vill…
Jag behöver…
Jag känner…

 


Här finns några självhjälpstips som tagits fram av Bridget Chambers, en professionell livsstilscoach som fokuserar på positivitet, självkännedom och det goda i oss.