Hollister SE

Hollister Incorporated, aktuellt uttalande relaterat till COVID-19 Pandemin

  • 2020-04-09
  • Corporate

 

Kära kunder och partners, vi är här för dig.

Den dagliga situationen och behoven i samband med spridningen av COVID-19 fortsätter att utvecklas och medför unika och individuella utmaningar för oss alla. Vi delar dina många bekymmer och är fast beslutna att vara här för dig och tillgängliga för att hjälpa till med dina produktfrågor och behov.

Det här är fakta som vi vet är viktig för dig att höra från oss:

  •  För närvarande är vi fullt operativa och vi förutser inte att pandemin ska ha någon inverkan på vår förmåga att leverera våra stomi- eller kontinensvårdsprodukter till våra nuvarande kunder eller till dem som behöver.
  •  Vår kundtjänst har möjlighet att arbeta hemifrån under säkra och bra förhållanden och kan därför fortsätta att vara tillgängliga för att svara på dina produktfrågor och möta dina behov.
  •  Våra tillverkningsanläggningar i Danmark, Indien, Irland, Litauen och USA fortsätter att arbeta hårt för att möta pågående leveransbehov. Vi har inrättat och följer både de amerikanska och europeiska rekommendationerna och de lokala myndigheternas riktlinjer om sjukdomskontroll och förebyggande insatser, för att hjälpa våra kollegor att undvika risker medan de fortsätter att arbeta i våra anläggningar.


“Vårt uppdrag, att tjäna andra, är desto mer kritiskt i kristider” säger V. George Maliekel, Hollister Incorporated President och CEO. ”Våra prioriteringar under denna globala pandemi är tvåfaldiga; för det första att ta hand om oss själva, våra nära och kära och varandra, så att vi i vår tur kan ta hand om våra kunder som sätter sin tillit till oss varje dag. ”

Vi fortsätter att följa COVID-19-situationen noga och kommer att dela ny information vid behov.

Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta vårt kundserviceteam på telefon: 08 446 4646 eller via email info.se@hollister.com.