Medarbetare på Hollister berättar

I hela vårt företag och i allt vi gör är vårt uppdrag att göra livet mer givande och värdigt för de människor som använder våra produkter och tjänster. Vår företagskultur och våra grundläggande värderingar om människors värdighet, integritet, vår syn på service och hur vi förvaltar det arv vi har i våra händer för framtiden vägleder oss i våra beslut. Det påverkar även vårt sätt att samverka och stödja våra kunder. Allt detta gör Hollister till en fantastisk arbetsplats. Läs några medarbetares berättelser nedan för att få en inblick i hur det är att vara anställd på Hollister. Berättelserna är alla unika på sitt sätt, men gemensamt för dem är att de speglar hur engagerade vi är i vårt arbete och hur vi uppfyller vår mission.

Janet

Började på Hollister Incorporated 2020

Redan från början har jag känt mig omhändertagen


Efter 14 år med flygteknik, bytte jag till biomedicin. Jag ville använda min tekniska expertis för att göra skillnad i människors liv. Jag lockades till Hollister på grund av deras fokus på People First, fina produkter och tjänster och att det är ett personalägt företag. Betoningen på teknisk perfektion och John Dickinson Schneiders motto att "bara det bästa är gott nog" lockade mig. Hollister var en välkomnande arbetsplats, där olika perspektiv värderas och uppmuntras. Balans mellan jobb och familjeliv stöds – mitt viktigaste jobb är att vara mamma till tre små barn.

Verksamheten här har högt tempo och är krävande, men min chef och ledningsteamet har tagit sig tid att guida mig och se till att jag lyckas. Jag fick direkt känslan att jag skulle trivas här. Hollister är ett bra val för dig som vill ha en karriär inom teknik, oavsett om du är intresserad av forskning och utveckling, produktdesign eller tillverkning. Innovationsnivån och teknikutvecklingen inom tillverkningen här är imponerande och möjligheterna inom STEM-områdena är oändliga.

De oföränderliga principerna inspirerar mig också, särskilt förvaltarskap. Till skillnad från flygindustrin, som är inriktad på att kontrollera kostnader, fattar Hollister beslut baserat på långsiktighet och vad som är bäst för kunden – inte nedersta raden i resultaträkningen. Jag ser det hos mina kollegor varje dag i vår eftersträvan att göra de bästa produkterna och företagets investeringar i framtida produkter och tekniker för att betjäna våra kunder bättre.

Till sist, Hollister gav mig mer än ett jobb. De gav mig en gemenskap. När jag flyttade till Ballina slog pandemin till två dagar efter att jag började. Jag var en av dem som var kvar på plats för att säkerställa driften, men pandemin gjorde det svårt att skapa sociala kontakter. Så mina kollegor hjälpte mig in 
i gemenskapen på de sätt jag kunde. Jag gick med i teamet för biologisk mångfald, simmar regelbundet i havet och springer med mina arbetskamrater under lunchen. Jag har fått riktiga vänner på vägen. Redan från början har jag känt mig omhändertagen.

 

Vi gör livet mer givande och värdigt